Strategisk kommunikation
Som lille eller mellemstor virksomhed har man ikke altid et budget, der gør det muligt at have en strategisk kommunikationsrådgiver ansat. Og ofte er der så meget fart på i hverdagen, at man nedprioriterer at kalibrere organisationens fælles kompas, efterhånden som virksomheden udvikler sig. Det er ærgerligt, for når kompasset er rigtigt indstillet og kan vise vej for organisationens ansatte som samlet hele, er det langt lettere at blive enige om, hvordan man kommer fra A til B, og hvorfor det er vigtigt at nå hen til B. Derfor kan det være en god idé at lave et årligt tjek – eller er man helt på bar bund, få skabt en proces, som sætter retningen for hele virksomheden.
Jeg hjælper med at indstille kompasset rigtigt og skabe retning, så hele organisationen kan bruge de samme budskaber i virksomhedens kommunikation – både udadtil og indadtil.
Her er ingredienserne til den proces:
- Research- og workshopforløb, hvor vi indkredser din virksomheds historie, vision og vigtigste målsætninger,
- Virksomhedens ‘forståelsespapir’, som indeholder den fortælling om virksomheden, som både ledelsen, produktionen og bogholderiet kan nikke genkendende til,
- Kernebudskaber, som giver jeres kommunikation klare retningslinjer og gør det nemt at implementere jeres fortælling i jeres kommunikation og branding, både internt og eksternt,
- Formulering af værdier, vision og mission, så jeres organisation altid har kompasset rigtigt indstillet,
- Rådgivning i og udarbejdelse af kommunikationsprodukter, som er allignet med både virksomhedens strategiske mål og medarbejdernes realiteter,
- Rådgivning i hvordan I fremadrettet bruger jeres kernefortælling, budskaber og værdier, så I holder retningen.
Onlinekurser
Mange drømmer om at blive rige af at have onlinekurser på deres website. Det gør mine kunder ikke. Det er i hvert ikke det, der driver dem til at investere i at få udviklet et onlinekursus. De gør det, fordi de har en realistisk forventning om, at deres viden er til gavn for et udvalg af deres kunder. Det giver dem en passiv indtjening, og investeringen betaler sig hurtigt hjem. Derfor kan det være en virkelig god investering for dig, som har værdifuld viden til salg.
Det eneste hv-spørgsmål vedrørende onlinekurser, som der søges på Google, er ‘onlinekursus hvordan’* (*answerthepublic.com). Det siger noget om, at der er masser af mennesker, som ønsker at udvikle deres eget onlinekursus, men de ved ikke hvordan. Og jeg hører ofte, at når man først finder ud af hvordan, så bliver det svært, fordi det kræver både formidlingsmæssige, kreative og tekniske kompetencer, som ikke nødvendigvis er kernekompetencer for en coach, terapeut, underviser og andre, som er eksperter i at hjælpe andre mennesker.
Derfor løser jeg de opgaver, som kan drille:
- Hjælp til at strukturere dit kursusmateriale, så dine vigtigste budskaber bliver skarptvinklet,
- Hjælp til manus / noter i det format, der bedst passer dig,
- Udarbejdelse af kreativ præsentation, der matcher dit manus, din målgruppe og din visuelle identitet,
- Kompakt video-setup med teleprompting, god billedkvalitet og lækker lyd,
- Videoredigering og udarbejdelse af mp4-fil med integreret præsentation,
- Opsætning på din kursusplatform,
- Tips til online markedsføring.
Flere attributter
Min baggrund er malet med bred pensel, og jeg tager erfaring med mig fra mange forskellige brancher – alt fra mode, turisme, HR og coaching til byggeriet, og så har jeg beskæftiget mig en del med bæredygtighed. Jeg har lavet alt fra klassisk journalistik over strategisk kommunikationsrådgivning til branding og markedsføring, og stået for udarbejdelse af magasin, salgsmateriale, årsrapporter, forretningsplaner, tilbud og CV’er. Jeg har også været med til at bygge en pavillon i træ på Folkemødet på Bornholm, stået for program til en stor Folkemøde-indsats og sågar været moderator på flere debatter.
Hvis der er noget på listen, du synes lyder interessant og brugbart for din virksomhed, så tag gerne fat i mig – jeg lytter altid gerne og vil gerne hjælpe med at kvalificere dine idéer.